Ekocikl: Evropski parlament
Održiva urbana mobilnost

Usvojena Rezolucija Evropskog parlamenta kojom se traži duplo više putovanja biciklom

U zemljama Evropske Unije nastavlja se sa aktivnostima koje imaju za cilj uvećanje broja biciklista i unapređenje ovog vida saobraćaja.

Naime, na sednici održanoj 16. februara Evropski Parlament je usvojio Rezoluciju o razvoju biciklističke strategije EU. U samom tekstu dokumenta, kao polazne osnove, prepoznati su benefiti koje ovaj vid prevoza sa sobom nosi: zdravstveni, ekonomski i socijalni. Polazeći od ovih osnova, Evropski Parlament (između ostalog) poziva Evropsku komisiju da:

– bicikl treba da bude prepoznat kao punopravni vid prevoza

– afirmiše razvoj biciklizma u duhu odgovora na pandemiju COVID-19

– uspostavlja sklad između bicikla i drugih vidova prevoza

– usmerava razvoj infrastrukture u skladu sa unapređenjem bezbednosti biciklista

– podrži razvoj proizvodnje bickala, delova i opreme u Evropi

– podstiče razvoj ciklo-turizma

– razvije namensku strategiju za udvostručenje broja kilometara pređenih biciklom do 2030-te godine

– da 2024. godinu proglasi Evropskom godinom biciklizma.

Ovaj dokument je naišao na široko odobravanje svih aktera uključenih u oblast biciklizma i nesumljivo je da će njegovo usvajanje značajno doprineti ukupnom razvoju biciklizma u zemljama EU.

Ovde se moramo osvrnuti i na stanje u Srbiji  kojoj, osim brojnih problema sa kojima se biciklistički saobraćaj suočava, nedostaje i jedan planski okvir koji bi postavio temelje sistemskog  razvoja biciklističkog saobraćaja.

Značajan korak u ovom pravcu učinjen je tokom prošle godine kada je u okviru projekta ‘’Danube Cycle Plans’’ u Novom Sadu 28. i 29. septembra održana prva Nacionalna biciklistička konferencija “Budućnost na dva točka”, na kojoj je predstavljen nacrt prve Nacionalne strategije razvoja bicikliranja 2022-2026.

Ova strategija bi trebala da uđe u fokus interesovanja Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i nakon sprovedenih proceduralnih koraka (uključujući i javnu raspravu), bude usvojena od strane Vlade Republike Srbije. Za sada se na odgovor nadležnog Ministarstva još uvek čeka.

Nadamo se da ovo čekanje neće trajati u nedogled, s obzirom na globalno prepoznate dobrobiti bicikla kao svakodnevnog vida prevoza.

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *